П'ять країн, 25 спікерів та тисячі глядачів: яким був шостий West Media Forum у Луцьку
Під лейтмотивом «Правді потрібні медіа» у Луцьку відбувся міжнародний West Media Forum. Вже вшосте його організували фахівці CID Media Group. Другий рік поспіль подію підтримало Представництво Європейського Союзу в Україні.
На 26 та 27 листопада Луцьк став центром масштабної медійної тусовки. Шостий West Media Forum зібрав медіаекспертів із п’яти країн світу. На форумі виступило 25 спікерів. За якісними доповідями та дискусіями високого рівня спостерігали й кореспонденти головного інформаційного партнера події – інформаційного агентства Район.in.ua.
З презентаціями виступили фахівці з різних куточків України. Також відбулися онлайн-включення спікерів з Франції, Нідерландів, Литви та Польщі.
До онлайн-формату форуму зареєструвалося 258 учасників. Ще 80 людей приєдналися до події наживо у Луцьку. Усі вони мали необхідні ковід-документи: сертифікати про повний курс вакцинації або ж негативні тести на коронавірус.
На фейсбук-сторінці форуму трансляцію першого дня, яка тривала понад п’ять годин, переглянули 6,4 тисячі разів. Семигодинна трансляція другого дня зібрала 5,8 тисячі переглядів. Ці цифри зростають кожного дня, адже відео й надалі доступні. Також виступи спікерів транслювали на ютуб-каналі форуму.
Перший день West Media Forum, 26 листопада, був присвячений темі «Інформаційні загрози в Україні та ЄС: роль локальних медіа».
На початку події керівниця інноваційних проєктів CID Media Group Наталія Пахайчук представила організаторів та головних партнерів форуму – Представництво Європейського Союзу в Україні. Вона подякувала за системну підтримку та висловила впевненість у неодмінній зустрічі наступного року у Луцьку.
Більше про організаторів розповів директор CID Media Group Ігор Денисевич. Він окреслив структуру та здобутки медіахолдингу, який очолює, подякував партнерам та учасникам West Media Forum.
«Дуже радий вітати Вас у цій залі, адже фактично два роки ми офлайн не збиралися. Нарешті у нас є можливість побачитися та зустріти старих друзів. Аж не віриться, що ми проводимо вже шостий міжнародний форум. За шість років ми вже маємо неймовірний досвід проведення. Я впевнений, що і цього разу усе вдасться. Тема форуму «Правді потрібні медіа» є, як ніколи, актуальною», – зазначив Ігор Денисевич.
Також із вітальним словом виступив голова Представництва Європейського Союзу в Україні Матті Маасікас.
«Для мене честь звернутися до вас на відкритті шостого West Media Forum! Щороку форум, спікери та теми змінюються, але деякі речі залишаються незмінними. West Media Forum – місце, де журналісти та медіаменеджери можуть створювати нові ідеї та вдосконалювати практичні навички для розвитку медіаплюралізму в Україні», – привітав організаторів та учасників Матті Маасікас.
Далі у блоці «Дослідження» виступили троє спікерів.
Журналістка, медіаконсультантка, співзасновниця професійної спільноти «SMM Talfs for NGO&Media» Олена Дуб представила тему «Соцмережі та криза довіри до традиційних ЗМІ. Де і як споживають новини читачі в ЄС, Україні та світі».
Головний редактор журналу «Український тиждень» Юрій Лапаєв презентував дослідження «Чи може медіа стати союзником для молоді в боротьбі за об'єктивну інформацію?».
Керівник команди з вивчення дезінформації texty.org.ua Петро Боднар виступив із темою «Російські наративи в локальних українських медіа».
Також у перший день форуму відбулася дискусійна панель за участі європейських спікерів. Гості з-за кордону виступили з такими темами:
- Вайдас Салджаніус (видання Delfa media, Литва) з темою «Дурна брехня, кібершпигуни і статистика: дезінформація в Литві»;
- Ален Гіймоль (газета газеті La Croix, Франція) розповів про дезінформаційні кампанії, які впливають на сприйняття України у Франції;
- Міхал Кокот (Газета Виборча, Польща) поділився викликами для журналістів, які спричинила міграційна криза;
- Роберт ван дер Ноордаа (незалежний журналіст, Нідерланди) розповів про інформаційні впливи РФ у Нідерландах.
У третьому блоці, присвяченому дезінформації в Україні, виступили троє промовців.
Заступник керівника Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Микола Балабан презентував тему «Боротьба з дезінформацією та гібридними загрозами, як спільна справа громадянського суспільства, держави та журналістів».
Заступниця керівника проєкту VoxCheck Світлана Сліпченко розповіла про те, як політики, псевдоексперти та блогери сприяють поширенню дезінформації в Україні.
Шеф-редактор програми «Зворотний відлік» на Суспільному Дмитро Крапивенко виступив з темою «Визначення дистанції. Як співпрацювати з владою і не прогинатися під неї».
У четвертому блоці медійники обговорили ефективні кейси протидії дезінформації у локальних медіа.
Голова правління громадської організації «Центр аналітики і розслідувань», засновник проєкту з протидії дезінформації «БезБрехні» Олександр Гороховський розповів про неоціненний потенціал локальних медіа у протидії дезінформації.
Зокрема, директорка медіацентру «Білопілля» Наталія Калініченко розповіла про нові виклики і ризики інформаційного простору прикордонних територій Сумщини.
А редакторка фактчек-відділу інформаційного агентства Район.in.ua Світлана Кирилова презентувала проєкт «Брехунець».
На завершення першого форумного дня у Музеї сучасного українського мистецтва Корсаків відбулося відкриття фотовиставки робіт репортера, автора проєкту Donbas Frontliner Андрія Дубчака.
Презентувала виставку заслужена працівниця культури України, мистецтвознавиця Зоя Навроцька.
Другий форумний день, 27 листопада, складався з двох тематичних блоків. Журналісти та медіаексперти поспілкувалися про довіру й читацьку підтримку та роль і якість історичних наративів у медіапросторі.
Голова Незалежної медіапрофспілки України Сергій Штурхецький у відеозаписі звернув увагу на нові виклики медіаіндустрії й журналістики та закликав журналістів гуртуватися.
Засновник медіакорпорації RIA Олександр Човган розповів про те, як довіра аудиторії та якість медіа конвертуються у гроші.
Головний редактор RIA/20minut.ua Вадим Павлов презентував тему «Paywall на 20minut.ua. За який контент платять читачі? Поради і спостереження».
Керівниця інноваційних проєктів CID Media Group Наталія Пахайчук виступила з доповіддю «Краудфандинг для медіа: як збирати гроші, а отримати любов».
Виконавчий директор ГО «Центр Громадянського Представництва «Життя» Дмитро Купира розповів про те, як турбота про здоров'я аудиторії віддячує медіа довірою.
На завершення блоку керівник Центру журналістики KSE Андрій Яніцький та керівник фінансового напрямку YOUCONTROL Роман Корнилюк презентували дослідження «Фінансова прозорість медіа як фактор довіри аудиторії».
Другу частину форумного дня відкрив редактор Національної суспільної телерадіокомпанії України Олександр Зінченко. Він захопив присутніх темою «Здолати травми Голодомору, чи зникнути?». Зацікавлення аудиторія кілька разів підтверджувала оплесками.
Далі журналіст видання «Локальна історія» Володимир Молодій розповів про можливості та складнощі жанру історичного репортажу у ЗМІ.
Директор Архіву національної пам'яті Ігор Кулик виступив із темою «Донесення історичної правди: без архівів місія нездійсненна?».
Завершила виступ спікерів медіаекспертка, авторка влогу «По той бік інфи» Альона Романюк. Вона презентувала тему «Інформаційна катастрофа Чорнобиля та її наслідки».
Шостий West Media Forum закрили підсумковою дискусією та сесією спільних фотознімків.
Щойно від'їхавши з Луцька, гості та спікери форуму почали ділитися враженнями у соцмережах. Організатори дуже тішаться, що медіазахід отримує схвальні відгуки та високі оцінки.
Зокрема, модераторка європейської панелі, співзасновниця проєкту StopFake Ольга Юркова зізналася, що реальність форуму перевершила усі очікування.
«Насамперед маю на увазі якість дискусії. Такі часи, що медійники мають говорити не лише про монетизацію, а й про цінності. Більше того, цінності безпосередньо впливають і на монетизацію і, якщо брати ширше, на наше життя і майбутнє держави. І дуже круто, що про це говорять у регіональних медіа, які інколи залишаються чи не єдиним острівцем довіри на тлі повсюдного її падіння», – зазначає Ольга Юркова.
У медіахолдингу CID Media Group запевняють, що сьомий West Media Forum неодмінно відбудеться. Організатори та партнери уже розпочали підготовку до події, яку запланували на осінь 2022 року.
Фото Оксани КАШТАЛЯН, Наталії МАЗЕПИ та Дарини МИХАЛЮК
***
Ця публікація підготовлена за підтримки Європейського Союзу. Співпраця автора з Представництвом Євросоюзу в Україні будується на невтручанні в редакційну політику мережі Район.in.ua. Теми, формат, героїв обирає редакція і не погоджує з міжнародними партнерами. Всі матеріали, створені в межах такої співпраці, мають відповідне маркування, а окремі думки, висловлені в матеріалах, їх зміст є виключною відповідальністю авторів і необов’язково відображають погляди Європейського Союзу та його інституцій.
Коментарі