стрічка

«Турбота про здоров'я авдиторії віддячить медіа довірою», – Дмитро Купира на West Media Forum

30 Листопада 2021, 13:16
Дмитро Купира 2422
Дмитро Купира

У Луцьку відбувся шостий West Media Forum. Він пройшов під лейтмотивом «Правді потрібні медіа».  

У суботу, 27 листопада, на форумі виступав виконавчий директор громадської організації «Центр громадського Представництва «Життя» Дмитро Купира.

Дмитро представив оновлені результати опитування про довіру до медіа. Він зазначив, що медіа довіряє менше половини громадян.

Окрім цього, він продемонстрував статистику передчасної смертності в Україні. 

«Кожне людське життя є цінним. Як ті втрати у дорожньо-транспортних пригодах, так і від вживання алкоголю або умисних вбивств. Про умисне вбивство у будь-якому населеному пункті напишуть всі в окрузі ста кілометрів. Але на рік від цього в Україні гине 1340 людей. А від хвороб, спричинених курінням, у рік помирає 85 000 людей. Не так багато напишуть [ред. ЗМІ], що це проблема», – розповів Дмитро Купира.

Спікер наголосив на тому, що у 2010 році куріння електронних цигарок серед дітей було на рівні 0%, але у 2017 році поширення куріння електронних сигарет збільшилася до понад 18%. 

«Я спостерігав неодноразово те, як медіа писали, що «електронні сигарети менш шкідливі, переходьте на них!». Але це також читали діти шкільного віку, дорослі, які мають дітей, дорослі молоді люди, які скоро матимуть дітей. І вони читають, що електронні сигарети практично нешкідливі, а жити все одно шкідливо, все одно помремо. Станом на сьогодні, у віці 18-30 років, половина населення вважає, що електронні сигарети майже нешкідливі. Багато медіа з 2010 по 2017 рік несвідомо почали розповідати, що вони [ред. електронні сигарети] менш шкідливі. Ну і 18% дітей їм повірили», – зазначив Дмитро Купира.

Експерт зазначив, що медіа мають детальніше опрацьовувати матеріал, що стосується здоров'я. Він вважає, якщо медіа радитимуть читачам щось корисне, тоді довіра до ресурсу збільшиться. 

На початку 2020 року, коли розпочався коронавірус, компанія British American Tobacco розпочали створення вакцини на основі тютюну. Дмитро заявив, що це такий рекламний хід, але він не може зрозуміти навіщо мас-медіа поширюють таку інформацію. 

«Окрім цього, на початку пандемії говорили про те, що коронавірус рідше фіксують у курців. Частина матеріалів були замовні, а частина просто розлетілася, бо це ж треба розказати людям. Це було дослідження всього лиш на 140 людях. Але висновку про те, що курці менше хворіють, не було... Натомість директор ВООЗ заявив, що курці мають на 50% більший ризик померти», – зазначив Дмитро Купира.

«Детектор медіа» провели у 2021 році моніторинг, як в українських медіа висвітлюється тютюнова тема.

«Зі 100 матеріалів виходить 84, які позитивно висвітлюють тютюнові вироби. Це може бути прихована реклама або ж матеріали, позначені як реклама. Чи можуть ці медіа потім казати, що «наші читачі не такі, як треба, вони не підписуються на нас, не хочуть платити?» Ну, я не знаю, що було перше – курка чи яйце... Чи ви з повагою ставитеся до аудиторії, чи ви берете замовні або рекламні публікації. Тим більше про продукт, смертельність якого доведена», – розмірковує Дмитро Купира. 

Наразі в Україні 20% читачів готові платити за медіа, але оповідач впевнений, що якщо медіа відповідально буде ставитися до своїх читачів та публікувати якісні матеріали, то взагалі не матиме проблем. 

***

Ця публікація підготовлена за підтримки Європейського Союзу. Співпраця автора з Представництвом Євросоюзу в Україні будується на невтручанні в редакційну політику мережі Район.in.ua. Теми, формат, героїв обирає редакція і не погоджує з міжнародними партнерами. Всі матеріали, створені в межах такої співпраці, мають відповідне маркування, а окремі думки, висловлені в матеріалах, їх зміст є виключною відповідальністю авторів і необов’язково відображають погляди Європейського Союзу та його інституцій.

 

Коментар
Код блоку:
26/11/2022 Субота
26.11.2022