«Вам платитимуть, коли довірятимуть», – засновник бренду RIA Олександр Човган у Луцьку
У Луцьку завершився шостий міжнародний West Media Forum. Він пройшов під лейтмотивом «Правді потрібні медіа»
Як монетизувати інформацію, 27 листопада розповідав засновник медіакорпорації RIA Олександр Човган. Найцікавіше з доповіді записала кореспондентка Район.in.ua.
***
«Гжегож Піхота, колишній редактор «Газети Виборчої», дослідник питання платного контенту, вважає, якщо 2% читачів стають платними читачами, то цього достатньо. Дослідник каже, що контент треба робити саме для цих 2%».
***
«Вже у 2016 році говорили про довіру. Тоді Гугл започаткував таку річ, як «Fact Check», тобто перевірені факти. Ми «перевірені факти» зареєстрували в держпатенті в 1996 році».
***
«Монетизація інформації – це шанс журналістам гідно заробляти, ні від кого не залежати й казати людям правду».
***
«За схемою «Нью-Йорк Таймс» можна зрозуміти, за що платять люди, а яка інформація безплатна і за неї люди не хочуть платити».
Олександр Човган вважає, що люди будуть платити лише тоді, коли вони будуть довіряти медіа. Видавець склав свою філософію довіри в особистих стосунках, команді та в продуктах.
За словами експерта, щоб побудувати довіру, потрібно умовно пройти 11 кроків в піраміді довіри.
1. Пізнай себе.
Без розуміння себе, продукту чи команди неможливо побудувати довіру. При чому пізнання повинне бути глибоким, об’єктивним, серйозним. Олександр Човган пропонує користуватися психологічними вправами, аби зрозуміти себе чи команду.
2. Пізнай іншого.
Потрібно розуміти, що не завжди твої відчуття передають відчуття іншого з одного боку. А з іншого, якщо ти хочеш зробити якусь маніпуляцію, люди це відчують, тож це не про довіру.
Потрібно зрозуміти, чого хоче авдиторія. 17-річних зовсім не цікавлять ціни на газ, але цікавий Інстаграм чи те, наприклад, які студенти вчаться на дистанційному.
«Так багато часу віддають політиці, а вона людей вже дістала і не цікавить. Ми зможемо заробляти гроші, коли розкажемо про те, що людей справді стосується. Або нам будуть довіряти тоді, коли ми будемо говорити мовою своєї авдиторії», – каже Човган.
3. Ділися щастям.
Якщо ми почуваємося щасливими, наш мозок синтезує гормони дофамін, серотонін, окситоцин та ендорфін.
4. Будь в ясному спокої.
Лише в стані ясного спокою все, що приходить, є достатнім. Тобто немає впливу на тебе попередні агресії, сварки. А все нове ви будете з цікавістю розглядати й легше взаємодіяти з аудиторією.
5. Поважай іншого.
З повагою стався до читача.
6. Позитивно взаємодій.
Якщо ми помилилися, ми говоримо про це.
7. З позиції…
Зі створення позиції для бренду, тобто відповіді на запитання «Хто ми?», «Який ми бренд?» медіа, формуючи бренд, публікацію чи репортаж, формують відчуття тілом (аудиторія бачить, чує, нюхає), розумом (аудиторія розуміє логіку поданого матеріалу), емоціями (викликає емоцію) та взаємодією (реагує на інформацію).
8. Без ігор.
Всі медіа, які хочуть використовувати авдиторію для якихось ігор, використовуючи брехню, маніпуляцію тощо, закінчують погано.
9. Відкритість та інтимність.
Медіа повинні бути відкритими до читачів
10. Спонтанність висловлення ідей.
Якщо люди вільні в ідеях та не бояться бути покараними, тоді це добре, бо це полегшує життя. Це не заклик до відмови від елементарних правил і норм поведінки.
11. Люби.
Без любові нічого не працюватиме.
Читайте також: На West Media Forum журналіст з Польщі розповів про виклики для ЗМІ, які спричинила міграційна криза
***
Ця публікація підготовлена за підтримки Європейського Союзу. Співпраця автора з Представництвом Євросоюзу в Україні будується на невтручанні в редакційну політику мережі Район.in.ua. Теми, формат, героїв обирає редакція і не погоджує з міжнародними партнерами. Всі матеріали, створені в межах такої співпраці, мають відповідне маркування, а окремі думки, висловлені в матеріалах, їх зміст є виключною відповідальністю авторів і необов’язково відображають погляди Європейського Союзу та його інституцій.