«Ключове питання – як ваша робота впливає на результати», – Олексій Погорєлов про трансформації місцевих медіа
Восьмий West Media Forum у Луцьку зібрав досвідчених медійників та представників організацій і фондів, які активно підтримують українські медіа різних форматів.
Про те, у чому полягає справжня цінність роботи журналістів в Україні в час війни та на що потрібно робити акцент редакціям, розповів президент Української асоціації медіабізнесу та член комісії з журналістської етики Олексій Погорєлов.
Як наголосив спікер, місцеві медіа – це найближчі й найзрозуміліші медіа, яким громади звикли довіряти. І війна це підтвердила.
«Ми зараз з вами усі бачимо, що, певно, половина з усіх мешканців України переміщені за кордон або всередині країни. Ми це спостерігаємо з огляду на те, як люди сьогодні читають телеграм-канали і свої медіа, а також за результатами досліджень. Ми запитали у редакцій, що ви робите, як ставитесь до своєї громади, на що отримали відповідь, що основна їх задача – це інформувати. Ок, але, на моє особисте переконання, минули часи, коли ми можемо собі дозволяти просто повідомляти щось. Ми сьогодні мусимо один одному допомагати», – зауважив Олексій Погорєлов.
Читайте також: Регіональні видання можуть стати провідником, – Валерій Болган про трансформацію медіа
Однак, зі слів експерта, близько 20% редакцій таки сказали, що «ми працюємо, щоб допомагати громадам розв'язувати поточні питання». І саме ці 20% знають, як виміряти та порахувати результат своєї діяльності, а це дуже важливо, зокрема у роботі з грантовими проєктами.
Як приклад, Олексій Погорєлов навів газету «Зоря» із Золочева Харківської області, по якій були цілеспрямовані «прильоти». В громаді під час одного з обстрілів буквально декілька будинків було так зруйновано, і одне з приміщень – редакція газети.
«За інформацією редактора, це постаралися люди, які навели артилерію. Менше з тим, в них вціліла одна кімната, в якій вони й працюють. Медійники кажуть, що ми завжди працювали для своєї громади та шукали шляхи розв'язання проблем. І ось у них є населений пункт за п'ять чи вісім кілометрів до кордону, в якому зруйнували трансформаторну підстанцію. Енергетики і місцева влада сказали, що «ми не будемо нічого робити, от виїжджайте або нате вам генератор, заправляйте його самостійно» і все. Але оскільки редакція працювала для громади раніше і знаходилась з енергетиками у нормальних стосунках, після перемовин вони протягнули лінію від іншого населеного пункту, приєднали до іншої трансформаторної підстанції і фактично заживили село електроенергією. Це реально робота редакції», – розповідає Олексій Погорєлов.
Читайте також: Стереотипи щодо ВПО у регіональних медіа: презентація результатів дослідження на West Media Forum
Експерт наголошує, що на цьому прикладі видно, що основне багатство медіа – його зв'язки, його знайомі, в кого беруть інформацію та знання, кому переадресувати питання. По суті редакція, використавши свої зв'язки, допомогла розв'язати нагальне питання. І завдяки цьому людей не відселили, а провели електроенергію.
Інший приклад – газета «Вперед» у Новому Бузі Миколаївської області. Завдяки старанням редакції за два місяці до місцевої спортшколи повернули 200 дітей.
«У спортшколі займалося 300 дітей, а коли почалася війна, їх стало нуль. Потім 100 дітей повернулося. В редакцію зверталися тренери секцій, мовляв, давайте щось робити, діти сидять по хатах, вони є, але батьки побоюються їх відпускати. Зібрали людей, думали прийде 15 людей, прийшло 25 і ще доєдналися телефоном, і за 2 місяці – 200 дітей, школа повна. До війни у заклад купили новий боксерський ринг, але тренера забрали в ЗСУ. І от завдяки нарадам знайшли тренера з боксу в іншій громаді, який сказав, що буде приїжджати, щоб працювала секція. Це все – реальні речі, які здійснюються завдяки ось таким форматам «сіли, поговорили». Але при цьому головне оце фокусування редакції на результаті. Завдяки йому вас бачить громада», – наголошує експерт.
Читайте також: Досвід, який здобули українські журналістки через війну: гендерна дискусія на West Media Forum
Олексій Погорєлов зазначає, що всі повинні бачити ефективність медіа. Це треба вміти показати.
«Ви всі це робите, але коли ви називаєте це висвітленням, то й ставлення таке – ну висвітлюйте. Тому що невідомо – прочитали люди, чи не прочитали вашу інформацію. Ключове питання – як наша робота вплинула на результати», – роз'яснює спікер.
Читайте також: Фінансова незалежність, інновації та партнерства: як Internews в Україні допомагає медіа
Олексій Погорєлов розповідає, що не всі, хто звертається до Української асоціації медіабізнесу за підтримкою, витримує усі вимоги.
«Дехто ображається, каже, що «ні, я не потягну», але ті, хто вперто каже, що «я все ж таки зможу», роблять класні проєкти й потім дякують, тому що показники, як правило, перевищуються», – наголошує президент асоціації.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром