стрічка

Понад 800 учасників: як «райони» пішли до дітей в громадах та створили неформальні гуртки з медіаграмотності

18 Січня 2024, 16:40
Вікторія Телечук 5032
Вікторія Телечук

У Луцьку на восьмому West Media Forum журналісти, редактори, медіаексперти обговорили, як зробити медіаграмотність не нудною і заробити на ній.

Національна мережа гіперлокальних медіа Район.in.ua представила проєкт Район.Діти, який запустили у травні 2023 року. Про його реалізацію та те, чим він особливий, розповіла його координаторка та журналістка Вікторія Телечук.

«Район. Діти» навчає дітей основ медіаграмотності, інформаційної гігієни задля того, аби розвинути практичні навички свідомого та критичного мислення.

Мережа гуртків працює у десяти громадах Волині: Поромівській, Любомльській, Володимирській, Шацькій, Павлівській, Рожищенській, Ковельській, Олицькій, Ратнівській, Затурцівській.

Упродовж травня-листопада 2023 року гуртки з медіаграмотності відвідали понад 800 дітей.

Заняття проводять журналісти та редактори Район.in.ua. Діти вчаться аналізувати та перевіряти інформацію, а також самостійно створювати контент.

Читайте також: Пояснювальні тексти та сайт з «людським обличчям»: Андрій Яніцький розповів, як зробити цифрову платформу

«Під час занять ми говоримо з дітьми  про актуальні для них теми, аби покращити їхні навички медіаграмотності. Намагаємося створити неформальну атмосферу. Розповідаємо, як розпізнати фейки, уникнути шахраїв. Викладачі затосовують різні формати роботи з дітьми, адже утримувати їхню увагу та цікавість не просте завдання. Стараємося більше спілкуватися з дітьми. Запитуємо про те, які теми їх цікавлять, аби розуміти що для них зараз актуальне», – каже координаторка проєкту.

Координаторка проєкту «Район.Діти» Вікторія Телечук
Координаторка проєкту «Район.Діти» Вікторія Телечук

Також під час гуртків викладачі додають інтерактив: грають з дітьми у різноманітні розвиваючі ігри, спільно розв’язують творчі завдання. Головне зацікавити учасників, аби отримати фітбек від заняття. 

До цікавих форматів проведення гуртків можна віднести, наприклад, велопрогулянку в ліс, коли діти дізналися про те, що таке фоторепортаж, а ще посмажили на вогнищі зефір та пограли волейбол на лісовій галявині. Після цього діти самостійно підготували фоторепортаж. Ще було заняття біля басейну з піцою, в урочищі «Вовчак», прогулянки місцевими вулицями та пошук цікавих місць.

Гурток у лісі
Гурток у лісі

Завдяки співпраці «Район.Діти» з проєктом «НотаЄнота» учасники гуртків грали в антифейкові інтелектуальні ігри, побували на XR-виставці «Справжні причини війни, або Як працює російська пропаганда».

Читайте також: Єноти зайшли туди, куди я не доходила: фактчекерка Альона Романюк розповіла, як зробити медіаграмотність не нудною

«Дітям дуже сподобалася гра «НотаЄнота». Під час її проведення викладачі гуртка збирали повні зали учасників. Вигадували цікаві назви команд. На Любомльщині був випадок, коли «єнота рятували» упродовж трьох годин шість команд!» – каже координаторка.

Під час проєкту вчилися не тільки діти, але й викладачі. Завдяки співпраці з виданням «Ехо Червонограда» викладачі гуртка покращили свою інтерактивну майстерність та перейняли досвід організації занять.

Читайте також: Медіашкола від видання «Ехо Червонограда»: як навчити дітей мислити критично

Гуртківці здобули призові місця у конкурсі дитячих журналістських творів імені Івана Корсака – «Фішка мого району». Такий конкурс у Луцьку провели вперше. У ньому взяли участь понад 20 дітей із різних міст і сіл Волині та інших областей України.

Школярі змагалися за призові місця у трьох номінаціях: «Текст», «Влог» і «Фоторепортаж». Перше місце у номінації «Текст» посів учасник гуртка «Район.Діти» із Любомля Богдан Левчук, який написав про село Кізє, якого вже немає. 

Богдан Левчук написав про село Кізє, якого вже немає
Богдан Левчук написав про село Кізє, якого вже немає

«У більшості ми працюємо зі школами. Наша перевага в тому, що викладачі, які працюють з дітьми, живуть у громадах, де проводять заняття. Завдяки цьому вони розуміють місцевий контекст, орієнтуються у інфопросторі, мають власні приклади для пояснення проблематики. Таким чином відбувається спільна взаємодія, акцент на гіперлокальності», – зауважує Вікторія Телечук.

 

 

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024