стрічка

Медіашкола від видання «Ехо Червонограда»: як навчити дітей мислити критично

16 Січня 2024, 16:30
Руслан Іванець на West Media Forum 4781
Руслан Іванець на West Media Forum

Журналіст, співзасновник видання «Ехо Червонограда» Руслан Іванець розповів на восьмому West Media Forum у Луцьку про медіашколу для дітей та підлітків, яку створило видання. 

Медіашколу для дітей організували ще до повномасштабного вторгнення у Червоноградській громаді Львівської області, де загалом під 90 тисяч населення. До медіашколи набирали групи по 10-15 дітей різних вікових груп, створювали спеціальну навчальну програму, складали розклад і інтенсивно займались з кожною дитиною.

Після початку повномасштабної війни проєкт на певний час призупинили. І вирішили переформатувати медіашколу. Руслан Іванець каже, що відтоді засновники медіашколи стали пропонувати загальноосвітнім школам проводити навчання з медіаграмотності. Вибрали п'ять навчальних закладів, які надали класи дітей різних вікових груп і почали проводити інтерактивні лекції та уроки з медіаграмотності.  

Руслан Іванець на West Media Forum
Руслан Іванець на West Media Forum

Читайте також: Штучний інтелект в журналістиці: юридичний аспект та ризики використання.

Медійник навів приклад людей, які читають анонімні телеграм-канали або які пишуть неадекватні коментарі у соцмережах, і зазначив що ці приклади свідчать про дуже поганий рівень інформаційної гігієни. 

«Треба починати таку величезну «гру в довгу», займатись з дітьми, щоб вони виросли та такого не робили. Щоб діти знали основні елементи кібербезпеки та не велись на шахрайські схеми, фішінгові атаки чи інші подібні речі», — зазначив пан Іванець.

Проте, коли йдеться про таку «гру в довгу», викладачі медіашколи мають занадто мало часу для контакту з дітьми, яким треба в доступній ігровій та безбар'єрній формі донести тези, які вони запам’ятають і через багато років автоматично будуть це відтворювати та не допускати помилок. Маючи приблизно один урок на шкільний семестр, викладачі медіашколи доносять інформацію так, щоб діти запам’ятали це на все життя. 

Руслан Іванець відмітив, що також бажана й певна підтримка з боку держави.

«Ще один важливий момент, коли ми з дітьми займаємось, крім якихось теоретичних моментів, ми завжди стараємось брати й сучасні практичні моменти», — розповів журналіст.

Наприклад, в медіашколі дітям розповідають про штучний інтелект, та пояснюють, які можуть бути загрози від нього. А також, за думкою співзасновника медіашколи, немає сенсу розробляти велику та складну програму — на момент затвердження вона вже буде неактуальною. Тому, на заняттях викладачі розказують дітям, що відбувається саме зараз, наприклад, створення діпфейків за допомогою штучного інтелекту.  

Розповів Руслан Іванець й про комерційну складову медіашколи. 

Руслан Іванець на West Media Forum
Руслан Іванець на West Media Forum

Спочатку, коли виникла медіашкола — це була чиста комерція, хоча мала й невисокий прибуток. Далі, коли до навчання почали залучати школи, засновникам вдалось отримати фінансування від чеського посольства. 

«Ми займаємось різними проєктами, і в різному ступені вони окупаються, по різному фінансуються. І ми отримуємо від цих проєктів різну сатисфакцію. Особисто для мене проєкт з медіаграмотності дає найбільший ступінь моральної сатисфакції», — зазначив медійник.

Читайте також: Пояснювальні тексти та сайт з «людським обличчям»: Андрій Яніцький розповів, як зробити цифрову платформу самостійною та цікавою.

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024