стрічка

Трансформація медіа у період війни: як відродити газету редакторства Олени Пчілки

09 Січня 2024, 17:15
Трансформація медіа у період війни: виклики та рішення, Або як відродити газету редакторства Олени Пчілки 4734
Трансформація медіа у період війни: виклики та рішення, Або як відродити газету редакторства Олени Пчілки

Серед тем, які обговорювали учасники восьмого West Media Forum у Луцьку – журналісти, редактори, медіаексперти – стала тема трансформації медіа у 2023 році.

Про це аудиторії розповіли модераторка панелі, журналістка сайту 0629 (місто МаріупольАнна Мурликіна та співзасновниця газети «Рідний край. Газета Гадяцького земства» (Полтавщина) Світлана Новікова у дискусії на тему трансформацій у медіа у 2023 році та про досвід великих та малих видань, який можуть запозичити.

«В останні півтора року війни – це не єдиний виклик, з якими доводилося стикатися медіа. Фінансова криза, звуження ринку реклами, кадрова, технологічна криза – усе це накладається на медіа, які переживають дуже складні часи, особливо це – регіональні медіа. На форум ми запросили медіа, які зуміли підлаштуватися під нові реалії», – зазначила Анна Мурликіна.

Анна Мурликіна
Анна Мурликіна

Одне із медіа, якому довелось не тільки вистояти, а й успішно розвиватися – гадяцька газета «Рідний край», редакторкою якої у свій час була Олена Пчілка. Про діяльність друкованого медіа розповіла співзасновниця Світлана Новікова.

Читайте також: Штучний інтелект в журналістиці: юридичний аспект та ризики використання

«Досвід цієї газети – узагалі унікальний для України. У той період, як газети переживають найскладніші часи, і навіть елементарний друк видання стає проблемою, вони знаходять можливість врятувати газету і навіть трансформувати її таким чином, що вона відповідає і своєму бекграунду, і сучасним запитам суспільства», – розповіла Анна Мурликіна.

Своєю чергою Світлана Новікова поділилася досвідом про те, як громадські ініціативи можуть посилити медіа, а діяльність медіа – посилити громадські ініціативи.

Читати також: Можливості, інновації, трансформації та виклики: про що говорили на VIII West Media Forum у Луцьку 

Журналістка зазначила, що в журналістику вона прийшла з громадських інституцій, адже довгий час їхнє медіа називали волонтерським. І коли команда медійників розвивала газету, то продовжувала працювати як громадські активісти.

Наприклад, така громадська активність, як архітектурне дослідження доступності простору у місті Гадячі, вилилася у проведення польових досліджень, написання звітів та подання їх до міської ради. Разом з тим вони пропонували вирішення проблем, які були побачені громадськістю після таких досліджень.

Читати також: Фінансова незалежність, інновації та партнерства: як Internews в Україні допомагає медіа

Світлана Новікова
Світлана Новікова

«Ми створювали, організовували круглі столи, куди запрошували і бізнес, і органи місцевого самоврядування, та пробували знайти рішення цих проблем. Про ці події, активності наші журналісти розповідали на сторінках друкованої газети та у форматі відеоконтенту», – розповіла Світлана Новікова.

Така активність, за її словами, відбувається на постійній основі: журналісти подавали запити, збирали підписи стосовно ремонту доріг, які перебували в дуже жахливому стані, та навіть створювали мінісеріали, щоб привернути увагу до тієї чи іншої теми, проблеми.

На 2024 рік команда журналістів газети «Рідний край» поставила собі завдання зробити так, щоб у Гадячі з’явився пам’ятник Лесі Українки. Аби вирішити це завдання, гадяцькі журналісти вибудовують медіакампанію.

«Я не хочу наполягати, що громадська організація повинна мати своє медіа або ж медіа повинно мати свою громадську організацію. Але завдяки такій співпраці можна досить легко і ефективно впроваджувати зміни на місцевому, локальному рівні, та посилювати діяльність один одного», – каже Світлана Новікова.

Також журналістка поділилася досвідом про створення відеоконтенту, який активно продукують у Гадячі, та його вплив на аудиторію.

За словами Світлани Новікової, чим більше медіа виробляє відеоконтенту, тим більше отримує прихильників, інформує спільноту та гуртує її навколо вирішення проблем.

Журналісти спільно з активістами створюють відео у різних форматах: навчальних, гумористичних, мистецьких. Такий відеоконтент просуває громадські ініціативи та збільшує число їх прихильників. І у 2024 році гадяцькі журналісти та громадські активісти продовжуватимуть розвивати цей напрям.

Стосовно фінансування газети та про перспективи саме у цьому плані, Світлана Новікова розповіла: на самому початку діяльності газети журналістів підтримували бійці Збройних сил України. Тобто журналісти як волонтери збирали бійцям гроші на дрони, а бійці давали гроші на випуск газети. 

Також невелика частина фінансування газети – це гранти від проєктів, написанню яких сьогодні активно навчаються у громадській організації та журналісти.

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024