Віталій Поліщук
Віталій Поліщук

Ставка на інстаграм: пережити карантин луцькій івент-агенції допомогли кульки

20:00 28.09.2020
2211

Під час карантину чи не найбільше постраждала івент-сфера. Якщо заклади харчування, чи магазини змогли організувати доставку, то весілля, чи відкриття магазину онлайн не проведеш. Як шукала вихід з ситуації луцька студія щастя «Кулька Булька» й чому потрібно розвивати різні напрямки в бізнесі, розповів засновник агенції Віталій Поліщук.

З чого все починалося?

Організатор та ведучий навчався на менеджера, а згодом захистив дисертацію й став кандидатом економічних наук. Проте чоловік завжди хотів бути організатором, тож зі студентської лави активно займався самоврядуванням, очолював студраду Луцького політеху. Та й наукова робота стосувалася саме івентивного, тобто подієвого туризму. Врешті Віталій Поліщук вирішив бути практиком та займатися тим, до чого лежить душа.

Спочатку працював в управлінні культури Луцькради, але паралельно думав про можливості росту. Так, одного дня прийняв рішення та почав займатися власною справою.

«Все почалося зі сторінки «Вконтакті». Тобто дружина Аня прийшла і каже: «А давай заведемо тобі групу». На той час саме ця мережа була популярна, тому зареєструвалися. Вона працювала у ЗМІ, то її колектив на чолі з Ольгою Булковською одразу й назву вигадали – «Кулька Булька». Мені сподобалася, й так ми стартували», – згадує підприємець.

Проте до створення маленького бренду одразу підійшли серйозно, на скільки тоді вистачало знань та навиків. Тому на старті з’явився й логотип – панда з кулькою та унікальні шрифти. Їх розробила дизайнерка Ірина Львович, яка тепер є кумою сім’ї.

«Ми знімали невеличке житло у приватному секторі. Там був компактний будиночок, який колись використовували під кабінет перукарні. Туди й завезли перший балон з гелієм. Ми були молодою родиною, грошей вистачало на оренду житла й якусь їжу. Їздили переважно велосипедами. Тому й перші доставки кульок робив цим транспортним засобом», – згадує Віталій.

Усі кошти родина вкладала в обладнання та розширення асортименту.

«Мені пощастило, що в цю ідею вірила дружина. А відповідно у всьому підтримувала, хоч працювала на іншій роботі», – додає усміхаючись.

Читайте також: «Партизани» проти ковіду: як луцькі креативники змогли втриматися під час пандемії

Офіційний старт

«Я прихильник того, що коли ти хочеш щось робити добре, то маєш робити це правильно. Тому, я поїхав на школу підприємництва, де люди, які вже мають круті бренди, розповідали про свої помилки, «вльоти» по фінансах та незрозумілі ситуації. Звідти я повернувся з чітким розумінням, чого хочу й одразу ж подав документи на відкриття підприємця. Тому зараз, коли часом люди питають, а що я взагалі роблю в житті, кажу, що плачу податки, щоб були дороги, садочки та світло», – каже Віталій.

В той час фірма зняла технічний склад й почала працювати. Проте, як і скрізь – не усе було гладко.

«Один з уроків – не залишати машину з апаратурою. Ми взяли колонки та мікрофон в кредит. Поїхали працювати в інше місто. І вночі в нас відкрили автівку і винесли все. Потім я успішно платив кредит за вже неіснуючу техніку», – каже Віталій Поліщук.

Та додає, що це було й іншим уроком. Перша апаратура була не дуже потужна, тож він одразу знав, що хоче кращого, так зрештою і сталося. Усе майбутнє обладнання одразу брали хороше.

Зараз в «Кульки Бульки» можна взяти в оренду звук, мікрофони, світло, дим-машину, генератор мильних бульбашок, обладнання для піротехніки, конфеті-машину й багато іншого.

Власне й фірма почалася розвиватися в різних напрямках.

Родзинка «Кульки Бульки»

«Колись я почув гарну думку про те, що хороший господар розкладає яйця в різні кошики. Власне й в нас так сталося. Ми починали з кульок: для сімейних подій та прикрашення магазинів. Згодом – це було лише 20% від обігу. Але в карантин саме вони нас врятували», – ділиться івент-менеджер.

Власне, він свого часу прийняв ключове рішення «працювати під ключ» й таким чином фірма здебільшого перейшла у сегмент «бізнес для бізнесу». Тобто, скажімо, відкривається якийсь великий магазин, де потрібен ведучий, апаратура, фотограф, промоутер, а ще оформлення кульками та інше. «Кулька Булька» бере увесь такий об’єкт для замовника.

«На ті позиції, які не можемо самі перекрити, ми шукаємо колег, залучаємо їх, але вся організація на нас. Тобто маркетолог, чи директор не має десяток номерів телефонів й не переживає, чи вийде фотограф. Він має тільки мій номер, а вже усі інші питання – мої», – пояснює організатор.

Це дуже зручно для замовника, а відповідно у фірми почали з’являтися великі клієнти, які наймали «Кульку Бульку» по субпідряду.

«Наприклад, ми працюємо на відкриттях та святах магазинів SPAR, АТБ, Фокстрот, ТамТам, Подорожник, Галя Балувана та інших», – каже підприємець.

Проте сфера івентів «просіла» під час карантину. Адже зрозуміло, що ніхто не збиратиме на свято людей під магазинами та й зайвих ресурсів в підприємців не було на такі речі.

«Ось тут нас і врятували кульки», – посміхається чоловік.

Коли оголосили карантин, на фірмі змінили формат роботи, аби мати змогу хоч якось вижити й не наражати людей на небезпеку. Проте, коли інші колеги закривалися і шукали іншу роботу, Віталій таки зберіг агенцію.

Читайте також: Перезавантаження: як змінився «Адреналін Сіті» під час пандемії

Як відкрити велику студію щастя та закрити її

У січні 2020 підприємець вирішив спробувати новий формат роботи.

«Часом люди хотіли забрати кульки самі й потрапляли в склад. От звичайний склад, з обдертими стінами і відсутнім нормальним опаленням. Я зрозумів, що якщо хочу рости, то треба щось із цим робити. І ми ризикнули відкрити студію», – розповідає передісторію.

Читайте також: У Луцьку офіційно відкрили студію щастя «Кулька-Булька»

Так, на початку року на Шопена 22/49 з’явилося атмосферне місце з фотозонами та кульками.

«У нас були грандіозні плани. Ми хотіли, щоб люди, які до нас заходили, поки чекають, робили селфі на згадку, або ж приходили для зйомок, скажімо на дівич-вечір. Ми спеціально зробили світло для цього. Мали щомісяця формувати нові фотозони. Хотіли розширити асортимент, аби тут були вироби волинських майстрів. Тобто приходиш і можеш обрати сувенір, а заразом кульки на свято», – каже засновник агенції.

Однак, плани швидко довелося змінювати. Адже фактично за два місяці світ охопила пандемія. Підприємцям пощастило, адже орендодавці знизили вартість, і це дуже допомогло фірмі. Проте замовлень від бізнесу і на приватні свята не стало зовсім.

«Ми розуміли, що є люди, які не закриваються. І це, звісно, доволі дратувало. Та у нас не було можливості весь час дезінфікувати і провітрювати приміщення, тож ми зібрали п’ять ящиків кульок, балон з гелієм і привезли усе це… на балкон. З дружиною жартували, що повернулися до того, з чого починали», – каже Віталій.

Але й тут усе треба було організувати правильно. Так, усі замовлення видавалися в рукавичках й масці та на вулиці, аби не мати додаткових контактів.

«Карантин тяжко сприймали й дорослі, а для дітей це взагалі було трагедією. Як пояснити, що твого дня народження не буде. Тому, більшість не святкували, а от сюрпризи малюкам робили», – пояснює чоловік.

Завдяки тому, що на фірмі завжди дуже великий асортимент кульок додаткові замовлення робити не треба було.

«Я розумів, що усі кошти – це не прибуток, адже тут багато оборотних, але дірки перекривали вже після виходу з карантину. Коли довелося поновляти усі запаси», – пояснює він.

Соціальні мережі, які рятують в кризу

«Насправді, під час карантину ми нарешті почали «продавати» готові композиції», – сміється чоловік.

Якщо раніше люди приходили, роздивлялися малюнки, то тепер обирали «за картинкою». Так, «Кулька Булька» зробила ставку на інстаграм і без додаткової реклами саме там відбувалися майже усі замовлення.

«Всі кажуть, що не можна робити «вітрину» з сторінки. Тобто, аби в стрічці були тільки твої роботи. Треба корисний контент і все таке. Але якщо люди купують в мене «з вітрини», значить, вона працює», – ділиться досвідом Віталій Поліщук.

І дійсно, люди чітко бачили, як виглядають композиції, що можна додати, чи забрати і скільки ця конкретна композиція вартує. Також дуже важливо швидко відповідати на повідомлення, навіть пізні, адже часто молоді мами мають змогу писати якраз лише після 21 години, коли вклали малюка спати. Тому треба підлаштовуватися під людей і їх потреби.

«Я думаю, що ми вижили ще й за рахунок репутації», – зізнається підприємець.

На початку своєї діяльності агенція пробувала робити акції, чи продавати кульки для запуску в небо. Але згодом відмовилася від цієї ідеї.

«Людина мені каже, що та кулька тільки на дві години, а потім хтось має претензії, що вона не літала й доби. Тому ми працюємо лише з дорогими ліцензованими матеріалами. Часом замовники скидають фото і пишуть: «Їй місяць, коли вже здується» і це мотивує. Коли хтось каже, що є кульки дешевші, я кажу що так, але в нас таких немає. На кожен товар є свій покупець. Мені не соромно за те, що роблю я», – каже Віталій.

Сегментація: за, чи проти

Свого часу «Кулька Булька» мала намір розділити профілі – приватні свята (кульки, спецефекти, ведучий) та бізнес (про що вже йшлося). Адже навіть не дуже серйозно звучить, коли фірма з такою назвою відкриває якийсь великий мережевий брендовий магазин. Та згодом від цієї ідеї відмовилися.

«Я спілкувався з бізнес-тренерами і вони мені сказали: директори магазинів люди? Вони мають дітей, а ті святкують дні народження? Тоді вони твої клієнти в обох напрямках», – пояснює рішення підприємець.

І це дуже логічно, адже й під час карантину багато клієнтів «з бізнесу» замовляли щось саме додому для своїх рідних.

«Кожна криза – це поштовх до нових звершень. Карантин дав зрозуміти мені, що я свого часу зробив правильні акценти у побудові бізнесу й зараз знаю, у якому напрямку варто рухатися далі», – підсумовує Віталій Поліщук та додає, що робота завжди буде у того, хто виконує її добре, а усі зовнішні негаразди рано чи пізно минуть.

Надія КОЗАК

***

Матеріал опубліковано в рамках програми Media Emergency Fund, яку реалізує Львівський медіафорум, за фінансової підтримки National Endowment for Democracy (NED). Погляди авторів цього матеріалу не обов'язково збігаються з офіційною позицією NED

Коментарі
22 жовтня
Сьогодні
Вчора