стрічка

На волинські дороги спрямують понад 700 мільйонів гривень

16 Грудня 2019, 12:36
Фото ілюстративне 846
Фото ілюстративне

У Волиньраді продовжують серію бюджетних слухань, днями аналізували перспективи фінансування дорожньої галузі.

Учасники засідання: голова постійної комісії з питань бюджету, фінансів та цінової політики Михайло Імберовський, депутати облради Олександр Омельчук, Василь Столяр, Юрій Ройко, Михайло Скопюк, Юрій Цейко, Сергій Леонтьєв, а також посадовці ОДА – заступник голови ОДА Валентин Цьось, директор департаменту фінансів Ігор Никитюк та заступник директора департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства  Віктор Довгополюк. Про це йдеться на сайті відомства.

На початку слухань Михайло Імберовський відмітив, що дуже добре, що ОДА внесла на розгляд сесії проєкт рішення Про затвердження Програми розвитку інфраструктури у Волинській області на 2019 – 2022 роки та заявив, що закликатиме депутатів підтримати цю програму. До слова, проєкт має позитивні рекомендації на сьогоднішньому засіданні постійної комісії з питань промисловості, транспорту, зв’язку, паливно-енергетичного комплексу, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства.

Віктор Довгополюк розповів про перспективи фінансувіання галузі. Очікується, що на волинські дороги спрямe.nm 738,4 мільйона гривень з державного бюджету. За ці кошти не можна буде робити поточних ремонтів, але, разом з тим, 18% буде спрямовуватисмя на експлуатаційне утримання доріг. Решта ж - капітальні видатки, з яких 20% (а це 147 мільйонів гривень)  буде виділятися на комунальні дороги.

Планується в наступному році доробити три об'єкти, які не встигають завершити цьогоріч. Йдеться про дороги з Володимира-Волинського до Микитич, з Володимира-Волинського до Амбукова та з Носачевич до Колок.

Віктор Довгополюк каже, що пропонуватиметься системний підхід до розподілу коштів на комунальні дороги. Зокрема, одна ОТГ може претендувати лише на один об'єкт, а решту може робити тільки за власні кошти. Місто обласного  значення може подати не більше трьох об'єктів.

Крім того, профільний чиновник говорив про потреби у видатках на забезпечення безпеки на дорогах, бо на відремонтованих магістралях почастішали випадки ДТП.

Михайло Імберовський поцікавився, який рівень освоєння дорожних видатків у році, що минає. Відповідь пана Довгополюка   коротка: низький. Причин називають дві. Одна з них, надто пізно розблокований бюджет, який, як пам'ятаємо, ОДА під керівництвом Олександра Савченка намагалася оскаржити в суді. Друга причина неосвоєння дорожнього бюджету- погана якість проектно-кошторисних документацій, які подають ОТГ.

Михайло Імберовський зауважив, що підготовка ПКД на Волині – проблема, на яку скаржаться лідери громад. Окремі голови зі Старовижівщини робили ПКД у Львові в максимально короткі строки. Віктор Довгополюк каже, що  до фахового рівня львівських проєктантів, до яких звертаються волиняни, є чимало питань. На Волині ПКД роблять довше, але якісніше. Проблема в тому, що  проєктантів не вистачає.

Депутат Олександр Омельчук говорив про неохідність посилення контролю за тими суб'єктами господарювання, які шкодять дорогам, порушуючи вантажні норми великогабаритних перевезень. Причому, йдеться не тільки про перевізників піску, чи щебеню, а й зерна та інших товарів агробізнесу.

Учасники слухань погоджуються, що в цій сфері потрібно змінювати підходи та жорсткіше контролювати і впливати на ситуацію.

Читайте також: Що потрібно знати випускникам волинських вишів про отримання одноразової грошової допомоги

Коментар
28/04/2024 Субота
27.04.2024