У Любомлі за підтримки Євросоюзу вдалося відкрити унікальний ЦНАП
Тристороння співпраця райдержадміністрації, міської ради і міжнародних партнерів з Євросоюзу сприяла створенню у прикордонному місті єдиного в Україні міськрайонного ЦНАПу.
В одному приміщенні за принципом «єдиного відкритого простору» працівники установи надають адміністративні послуги не лише жителям Любомльської ОТГ, а й мешканцям усього району. Ще одним показником унікальності є те, що в приміщенні знаходиться і Центр надання адміністративних послуг, і Державна міграційна служба. Таке розташування допомагає якісно та швидко отримати потрібні документи.
ЦНАП модернізували у рамках проекту Європейського Союзу «Центр надання адміністративних послуг як інноваційний інструмент взаємодії влади та громади». Цей проект реалізували у Волинській, Львівській та Рівненській областях.
РОЗУМІННЯ І СПІВПРАЦЯ – ШАНС НА УНІКАЛЬНИЙ ЦНАП
«Наш Центр почав функціонувати ще у 2012 році як районний ЦНАП при райдержадміністрації. Працюючи на перспективу децентралізації, спільно із районною і міською владою вирішили взяти участь у проекті технічної допомоги Євросоюзу. Завдяки злагодженій роботі і розумінню того, що у Любомлі недоцільно створювати два ЦНАПи, які б частково дублювали послуги один одного, здобули перемогу й отримали шанс створити унікальний ЦНАП», – розповідає керівник відділу ЦНАПу Любомльської міської ради Іван Маїло.
На місцевому рівні змогли реалізувати масштабний проект із реконструкції першого поверху колишньої будівлі готелю комунальної власності, яку вдалося зберегти. Розпочали з ремонту даху та заміни покрівлі.
«Грантовий контракт про виконання уклали ще у 2015 році, а початком стало 1 лютого 2016-го. Після того, як облдержадміністрація визнала проект Любомльської міської громади одним із переможців відбору, 31 травня 2018-го він почав працювати у тестовому режимі, а 19 липня відбулося його офіційне відкриття», – пригадує хронологію подій очільник установи.
Загальна сума видатків на створення такого центру становить понад мільйон гривень, з яких 861,837 гривень – залучені кошти гранту, (81 відсоток від загальної суми) і 200 тисяч – кошти співфінансування, які включають гроші Любомльської ОТГ (19 відсотків). Перекриття даху вартувало близько 600 тисяч гривень та 1,3 мільйона – опалення.
КОМФОРТ ВІДВІДУВАЧІВ І ЯКІСТЬ ОБЛУГОВУВАННЯ – ГОЛОВНЕ В РОБОТІ ЦЕНТРУ
Приміщення модернізовано ЦНАПу відповідає всім вимогам закону «Про адміністративні послуги»: знаходиться у центрі міста зі зручною транспортною інфраструктурою і паркуванням, при вході є пандус.
В офісі облаштована комфортна зона обслуговування відвідувачів, є дитячий куточок, санітарна кімната. У Центрі працюють системи електронного документообігу, керування чергою, відеонагляду, запису розмов. Є можливість оплачувати послуги через банківський термінал самообслуговування громадян.
Своєрідною «додатковою штатною одиницею» стала валіза, в якій є все необхідне для надання державних адміністративних послуг на дому людям з обмеженими можливостями або ж похилого віку.
«З часу переформатування нашого ЦНАПу з районного у міськрайонний ми провели колосальну роботу. В першу чергу, впорядкували документацію відділу відповідно до вимог чинного законодавства. Збільшили кількість надання послуг до 96. Найпопулярніші серед них – реєстрації бізнесу, майна, оформлення субсидій, реєстрація чи зняття з реєстрації місця проживання, видача відомостей із Державного земельного кадастру, паспортні послуги, послуги у сфері архітектури і будівництва. Постійно працюємо над забезпеченням системи якісного надання адмінпослуг, скороченням термінів і спрощенням процедур їх надання. Основне завдання ЦНАПу – якісне й оперативне щоденне обслуговування громадян, які до нас звертаються», – наголошує Іван Маїло.
У Центрі працює три державні реєстратори, десять адміністраторів, із них начальник відділу і п’ять адміністраторів на віддалених робочих місцях, працівники яких обслуговують у селах Бірки, Куснища, Запілля, Підгородне, Почапи.
«Послуги ми надаємо не тільки мешканцям Любомльської ОТГ, а й іншим жителям району, а зібрані гроші йдуть у бюджет міськради. Так, завдяки злагодженій роботі адміністраторів і державних реєстраторів відділу, у 2018 році міську скарбницю ми поповнили на майже 320 тисяч гривень, надавши близько 18 тисяч послуг. У порівнянні з 2017-им кількість наданих послуг зросла втричі. Це, в першу чергу, пов’язано із модернізацією відділу, збільшення його площі, переліку послуг і, звісно ж, із зростанням чисельності персоналу. Загалом щоденно ЦНАП відвідує від 50 до 80 людей, в окремі дні – й понад 100 осіб», – розповідає очільник центру.
ЦНАП працює з понеділка по середу з 08:00 до 17:15, у четвер – з 08:00 до 20:00, у п’яницю – з 8:00 до 16:00, субота і неділя – вихідні.
Р.S. Цьогоріч міськрайонний ЦНАП став переможцем ще одного проекту у рамках програми «U-LEAD з Європою». Вже восени у приміщення для адміністраторів у селі Куснища придбають оргтехніку та програмне забезпечення. До речі, за кошти міськради відремонтують частину адмінприміщення Куснищанського старостинського округу, в якій, окрім робочих місць адміністраторів, облаштують куточки для відвідувачів і дітей. Усі охочі зможуть користуватися оргтехнікою та Інтернетом. А в Почапи передадуть частину нової техніки для роботи адміністратора.
До слова, за умовами вищезгаданого Проекту у приміщенні міськрайонного ЦНАПу та на його віддалених робочих місцях надаватимуться послуги з державної реєстрації актів цивільного стану (реєстрація шлюбу, народження дитини, смерті), а також здійснюватимуть окремі нотаріальні дії.
Анна КАРАСЬ
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром