Ризики від несвоєчасної заміни стійок амортизаторів

Кузов і ходова частина є одними з основних секцій автомобіля. Перша з них призначена для розташування водія, пасажирів, багажу. Друга складається з двох колісних пар та відповідає за контакт із дорожнім полотном. Обидві секції об'єднують в єдину збалансовану систему демпферні вузли: стійки та амортизатори.
Конструкція та суміжні компоненти
Кількість демпферних вузлів в автомобілі відповідає чисельності шасі та становить чотири одиниці. У більшості транспортних засобів передня вісь ходової оснащена парою стійок, задня — двома амортизаторами.
Обидва типи пристроїв для поглинання коливань підвіски не потребують обслуговування. Основні деталі, з яких складається стійка амортизатора:
- кожух (корпус);
- телескопічний елемент із крученою пружиною.
Перший компонент забезпечує структурну єдність усього вузла. Розташований усередині сталевого кожуха масляний або газовий демпферний елемент контролює зміщення підвіски та пружини.
Нижню ділянку корпусу монтують до цапфи, яка завдяки кульовій опорі з'єднана з кермовою тягою. Верхню — за допомогою упорного підшипника зчленовують із кузовом машини.
Чим стійки відрізняються від амортизаторів
Обидва різновиди пристроїв для компенсації коливань підвіски при русі автомобіля виконують аналогічні функції:
- утримання маси машини;
- передача кузову енергії зчеплення шасі з полотном дороги;
- нівелювання нахилів при поворотах;
- гасіння додаткових периферійних навантажень.
Амортизатори відрізняються від стійок конструкцією. Ці вузли є циліндрами з газовим, масляним або комбінованим наповненням, поршнями та штоками.
Стійки гасять різновекторні сили впливу, а при їх монтажі використовують шарнірні системи. Амортизатори приймають лише осьові поздовжні навантаження, їх закріплюють за допомогою сайлент-блоків без поворотних механізмів. Якщо вийшла з ладу стійка — машину доведеться евакуювати. При ламанні амортизаторів є можливість доїхати до гаража або автосервісу.
Ознаки зношеності стійок
При регламентній експлуатації автомобіля ресурс роботи пристроїв для поглинання коливань підвіски варіюється від 4 до 5 років. Існують ознаки зносу стійок амортизаторів, які може помітити навіть водій з невеликим стажем:
- виникнення скреготу та биття в секторі задньої або передньої осі;
- поява значних кузовних вібрацій із тривалим згасанням;
- зниження якості зчеплення шасі з полотном дороги;
- подовження траєкторії гальмівного шляху;
- систематичні витікання гідравлічного масла;
- нерівне стирання колісних покришок;
- помітні пошкодження кожуха, пружини, інших деталей пристрою.
Явним симптомом також вважають «клювання носом» автомобіля при скиданні швидкості до повної зупинки та його відчутне присідання при розгоні.
Чому не можна ігнорувати знос
Продовжувати використовувати транспорт, амортизаційні стійки якого вичерпали ресурс роботи, небезпечно та недоцільно з фінансового погляду. Погане зчеплення коліс із площиною шосе знижує керованість машини, при цьому ймовірність попадання в ДТП кратно зростає.
Зношені стійки додають дисбаланс у всі системи автомобіля. Недостатній ступінь гасіння вібрацій прискорює витрачання ресурсів гальмівних колодок та дисків, покришок, блоку кермового керування, інших вузлів. Подібні обставини вимагатимуть значних видатків.
Своєчасна заміна стійок амортизаторів, що відпрацювали свій термін, допоможе уникнути незапланованих витрат і збереже високий рівень комфорту та безпеки використання автомобіля.