Форум доброчесності: представників громад учили розповідати про антикорупцію та доброчесність цікаво й зрозуміло
Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) спільно з партнерами організувало тренінг зі стратегічних комунікацій для представників органів місцевого самоврядування (ОМС) в межах Форуму доброчесності громад.
Як ідеться на сайті НАЗК, учасники заходу з 13 територіальних громад тренувалися комунікувати доброчесні практики, запроваджені місцевою владою у сферах забезпечення прозорих закупівель, антикорупційної оцінки планів відновлення, залучення громадськості до прийняття рішень, розвитку волонтерства тощо.
Для висвітлення реалізованих ініціатив та донесення їх важливості для громадян представники громад навчалися коректної структури та правил стратегічної комунікації, способів креативного інформаційного оформлення втілених практик, взаємодії з медіа та антикризової комунікації. Тренінги на ці теми провели фахівчині з комунікацій Іветта Делікатна й Уляна Колодій, радіоведучий, медіааналітик Сергій Стуканов і радниця міського голови м. Шепетівка з питань комунікацій і звʼязків із громадськістю Ольга Петрова.
Спікери наголосили на необхідності переходу від авторитарної комунікаційної парадигми, яка передбачає односторонній монолог влади, до двосторонньої взаємодії, під час якої влада відверто комунікує з громадою та отримує зворотній зв’язок. Від цього залежить довіра до місцевих посадовців та, як наслідок, підтримка населенням їх рішень та ініціатив. Тренери також зосередились на шляхах якісного інформування мешканців громад про місцеві досягнення і проблеми та використанні для цього сучасних комунікаційних платформ в умовах обмеженої спроможності ОМС.
«Безпосередній комфорт, добробут і безпека людей створюються на місцях. Попри війну, за відсутності належного фінансування і дефіциту кадрів громади розвиваються і створюють нові доброчесні практики врядування. Проте суспільство, втомлене війною і роздратоване корупційними випадками, часто не помічає позитивних здобутків. Відкрита і чесна комунікація здатна зарадити поглибленню цієї прірви. Але одними лише комунікаційними зусиллями, без реальних змін, сформувати образ доброчесної громади неможливо. Щоб побудувати ефективну комунікацію, влада має дійсно ефективно працювати. Аби виглядати привабливо в очах мешканців, медіа та потенційних інвесторів, треба бути такими насправді», – зазначила керівниця комунікацій НАЗК Олена Конопля.
Окрему увагу під час тренінгу приділили антикризовим комунікаціям, оскільки наразі громади зіштовхуються зі значними викликами, пов’язаними з відбудовою, допомогою внутрішньо переміщеним особам, наслідками обстрілів енергетичних та інфрастурктурних об’єктів, необхідністю підтримки родин полеглих військових та іншими проблемами. Матеріали тренерів на ці теми базувалися на реальних прикладах комунікації ОМС.
Здобуті знання та практичні вміння представники громад використали під час Форуму доброчесності громад, де презентували свої реалізовані проєкти.
Навчання організовали у партнерстві з проєктом «RMTeam International» за підтримки «U-LEAD with Europe».