Booking повертає комісію за бронювання в Україні: як це вплине на туристичний бізнес і на пересічних туристів
З початку свого існування платформа Booking.com стала невід'ємною складовою сучасної туристичної індустрії, забезпечуючи мільйонам мандрівників по всьому світу можливість знаходити і бронювати житло зручним і надійним способом. За роки своєї роботи Booking розвинувся в глобальну платформу, що об'єднує власників готелів, апартаментів та інших видів помешкань з мандрівниками, шукаючими комфортний і доступний варіант проживання.
З початку роботи Booking в Україні сервіс встановив систему стягування комісії 15% за кожне успішне бронювання. Цей підхід дозволяв платформі заробляти на українських готелях та приватних садибах і забезпечувати якісний і безпечний сервіс для обох сторін — власників маєтків та їхніх клієнтів.
З початком повномасштабного вторгнення Росії в Україну, Booking прийняв рішення зупинити стягування комісії з власників помешкань в Україні.
Це рішення, перш за все,мало на меті забезпечити безпеку мандрівників в регіоні і жодним чином не було повʼязано з підтримкою місцевого бізнесу.
Однак на початку липня 2024 року Booking почав повідомляти своїх партнерів про намір відновити стягування комісії з 15 липня 2024 року.
Як вплинула відміна комісій
Період без комісії від Booking в Україні суттєво змінив умови для бізнесу власників готелів та інших об'єктів проживання. Особливо це відчутно відобразилося у тому, що багато підприємців фактично отримували клієнтів безкоштовно з платформи Booking. Під час періоду без комісії вони отримали певне фінансове полегшення. Але це певне розслаблення відволікло їх від зміцнення своїх позицій продажів на інших цифрових платформах, соціальних мережах та власних відділах продажів.
Це може суттєво вплинути на їхню конкурентоспроможність в майбутньому, оскільки знову включена комісія фактично робить їх на 15% менш конкурентними, ніж ті їхні колеги, які весь цей час витратили на створення і зміцнення інших джерел отримування клієнтів.
Для пересічних туристів період без комісії фактично означав більш доступні умови для проживання в Україні.
Відсутність додаткових витрат на комісію дозволяло готелям і садибам не так суттєво підвищувати ціни на послуги проживання, що робило подорожі країною більш доступними, особливо у контексті глобальної економічної нестабільності та зниження покупчої спроможності у населення.
А що тепер
З огляду на поновлення комісії від Booking з 15 липня 2024 року, можливе підвищення цін на проживання, що може вплинути на бюджет туристів і вимагатиме від власників готелів перегляду їхніх стратегій ціноутворення та маркетингу у продажах.
Навіть попри те, що військовий стан ще триває і в країні безпекова ситуація жодним чином не покращилася, Booking повертається до звичайного режиму стягування комісії.
Повернення комісії може суттєво вплинути на фінансове становище власників готелів та інших об'єктів проживання. Вони знову зіткнуться з витратами на комісійні внески до Booking, що може суттєво вплинути на загальний дохід і рентабельність їхнього бізнесу.
Приклад: Звичайний котедж на 4-6 людей в Карпатах коштує близько 2000 грн на добу. Середній період стандартної подорожі становить 5 днів. Тож, на оренду такого житла під час відпочинку турист витрачає 10 тис грн. Не складно порахувати, що власник котеджу віддасть Booking 1500 грн за таке бронювання. Можна порахувати обсяги комісії протягом року, особливо в садибах чи готелях на більшу кількість місць. В теперішніх складних умовах, в яких виживає туристичний бізнес в Україні – це дуже суттєво.
Фото і ціну для прикладу взято з з розділу Відпочинок в Карпатах на туристичному сайті НА МОРЕ І В ГОРИ
Звісно, що в решті вся ця вартість ляже на кінцевого споживача. Але і для власників житла, які отримували більшість клієнтів з Booking – це суттєві збитки. Адже у них є всього 2 варіанти виходу з ситуації:
- Включити комісію у вартість послуги: таким чином вони стануть на 15% дорожче ніж їхні колеги, які налагодили інші канали отримання клієнтів.
- Не включати комісію у вартість послуги: і сплачувати її самостійно з прибутку. Таким чином вони отримають на 15% менше прибутку, якого зараз і так стало менше через зменшення кількості подорожуючих та підвищення цін на комунальні послуги та енергоносії.
Варто додати, що загравання з відміною бронювань, до якої вдаються деякі власники житла, щоб не сплачувати комісію сервісу або вказування різних цін на послуги готеля на різних джерелах, може привести до постійного бану на сервісі Booking. Вони суворо стежать за цим і до початку вторгнення за цим слідкувала ціла мережа «таємних агентів», які заїжджали до садиб та готелів під видом звичайних туристів.
Окрім того, перехід до стандартного режиму комісій може змусити бізнеси переглянути свої маркетингові стратегії та почати активніше просувати свої пропозиції на інших маркетплейсах, сайтах по бронюванню житла с фіксованою оплатою та у соціальних мережах. Це необхідно для збереження конкурентоспроможності в умовах, коли знову зараховуватиметься комісія за кожне бронювання.
Підсумок
Поновлення комісій може призвести до підвищення цін на проживання в Україні. Це може стати результатом того, що власники готелів і апартаментів, спробуючи зберегти свій дохід, включать вартість комісії у вартість бронювання для клієнтів. Такий крок може вплинути на загальний бюджет туристів і змусити їх переглядати свої плани подорожей.
Очікується, що повернення комісій за бронювання з 15 липня 2024 року стане важливим випробуванням для тих бізнесів гостьового господарства в Україні, які отримували більшість своїх клієнтів через сервіс бронювання Booking. Підприємства будуть змушені адаптуватися до нових умов і, можливо, змінювати свої стратегії для збереження стабільності і привабливості для клієнтів.
Для туристів важливо буде уважно відстежувати зміни у вартості проживання і шукати оптимальні варіанти для своїх подорожей в Україні.
Все це відкриває нові виклики і можливості для туристичного ринку України. Успішними будуть ті, хто зміг «розкласти яєчка в різні корзиночки».
Для подальшого успішного функціонування на ринку гостьового господарства в Україні варто ретельно оцінювати вплив змін у політиці Booking на своєму бізнесі. Рекомендується активно використовувати інструменти маркетингу та різні платформи для підвищення помітності та залучення клієнтів з різних джерел та побудови власних альтернативних каналів продажів.
Раніше ми писали про Літній відпочинок 2024: на море, чи в гори?