Сім сайтів мережі Район.in.ua увійшли до числа найбільш гендерночутливих медіа України у червні
За результатами моніторнгу, проведеного в червні, індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа знову зріс.
Про це повідомляє Волинський прес-клуб.
На 1% вищим став у червні Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа України – він склав 52%. Такими є дані моніторингу контенту 231 друкованого та онлайн-видання, який тривав із 3 по 14 червня. Загалом проаналізовано було 14348 матеріалів.
Кількість жінок як експерток склала 38%, а героїнь – 39%. Середній показник вживання фемінітивів – 80%.
Збалансована кількість експерток і експертів простежується у матеріалах вінницьких (51% х 49%), харківських (49% х 51%), чернігівських (48% х 52%) медіа, а героїнь і героїв публікацій – у харківських (50% х 50%), закарпатських (49% х 51%), полтавських і волинських (47% х 53%), дніпропетровських (46% х 54%) виданнях.
Найвищий відсоток вживання фемінітивів – у львівських медіа (97%), на другій позиції – херсонські (94%), дещо менше – в івано-франківських (93%), волинських і рівненських (92%) медіа, 91% – у донецьких видань.
Зважаючи на середній показник балансу жінок і чоловіків у матеріалах і кількості фемінітивів, найвищий Індекс гендерної чутливості – у харківських медіа (63%). Друга сходинка – у волинських і львівських видань (по 58%), в більшості інших медіа – від 56% до 50%, у сумських і запорізьких медіа індекс складає 46% і 40% відповідно.
Найбільш гендерночутливими з усіх медіа України, чий контент підлягав аналізу, стали у червні 38 видань:
60% -
- сайт «Южне.City» (Одеська обл.)
- сайт «Незламні.City» (Київська обл.)
- газета «Зоря» (Харківська обл.)
- газета «Злагода» (Івано-Франківська обл.)
- газета «Голос Лановеччини» (Тернопільська обл.)
- газета «Лесин край» (Житомирська обл.)
- сайт «Район.Каховка» (Херсонська обл.)
61% -
- сайт «Район.Шацьк» (Волинська обл.)
- сайт «Район.Моршин» (Львівська обл.)
- газета «Воля народу» (Львівська обл.)
- газета «Голос Відродження» (Львівська обл.)
- газета «Сіверський край» (Чернігівська обл.)
- газета «НовинаР» (Одеська обл.)
- газета «Галицький вісник плюс» (Тернопільська обл.)
- сайт «Гуляйполе.City» (Запорізька обл.)
- сайт «Сватове.City» (Луганська обл.)
62% -
- газета «Надслучанський вісник» (Рівненська обл.)
- газета «Вперед» (Кіровоградська обл.)
63% -
- газета «Нове життя» (Волинська обл.)
- газета «Хотинські вісті» (Чернівецька обл.)
- газета «Контакт» (Миколаївська обл.)
- газета «Нове життя» (Харківська обл.
- сайт «Приморка.City» (Запорізька обл.)
64% -
- сайт «Район.Мукачево» (Закарпатська обл.)
- сайт «Район.Ужгород» (Закарпатська обл.)
- газета «Слово правди» (Волинська обл.)
- сайт «Район.Ківерці» (Волинська обл.)
- сайт «Район.Рожище» (Волинська обл.)
- сайт «Переяслав.City» (Київська обл.)
- сайт «Нижні Сірогози.City» (Херсонська обл.)
65% -
- газета «Вперед» (Хмельницька обл.)
- газета «ВІДА» (Вінницька обл.)
- газета «Ямпільські вісті» (Вінницька обл.)
- сайт «Kramatorsk post» (Донецька обл.)
66% -
- газета «Народна думка» (Львівська обл.)
- газета «Вісті» (Житомирська обл.)
- сайт «Городок.City» (Хмельницька обл.)
Дякуємо колегам за таку гендерну чутливість!
Теми, в яких домінували жінки – це переважно соціальні сфери, а чоловіки домінували у матеріал про політику, економіку, війну.
Війна залишається ключовою темою, яка пронизує всі інші сфери – освітню, медичну, соціальну, волонтерство, кримінал. Загалом кількість таких матеріалів склала у червні 35%. Найбільше їх – у матеріалах прифронтових медіа.
Кількість жінок у публікаціях, які безпосередньо чи опосередковано стосувалися війни, склала третину – 33% експерток і 29% героїнь. Жінки як експертки – це, насамперед, дружини, матері, сестри бійців, дещо рідше – волонтерки і політикині. Чоловіки як експерти – це воїни, політики й волонтери.
«Наша моніторингова команда дуже вражена, в хорошому сенсі слова, результатами, які демонструють гіперлокальні медіа України. Особливо ті, що працюють для аудиторії зі східних областей України і були раніше російськомовними. Загалом усі медіа перебувають в умовах виживання і значна їх кількість демонструє високий професійний рівень і гендерну чутливість уже третю хвилю моніторингу. Нам дуже цікаво подивитися на загальні дані, які ми виведемо за результатами трьох хвиль – підозрюю, матимемо низку медіа, для яких гендерна чутливість є редакційною політикою, а не ситуативною», – зазначила керівниця проєкту Богдана Стельмах.
Інфорграфіка – Дмитро Авраменко
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром