Борти-ліквідатори аварії на ЧАЕС на інфографіці луцького дизайнера
ГО «Військова історія України» підготувала і оприлюднила графічну роботу про авіацію, яку кинули для гасіння реактора на Чорнобильській атомній електростанції.
На інфографіці «Вертольоти-ліквідатори, які залишилися в зоні відчуження» автори показали борти, які через радіоактивне забруднення вже ніколи не повернуться у військові частини.
Першу «вертушку» підняли по тривозі з київського аеродрому Бориспіль і спрямували для розвідки в район атомної станції рано вранці 27 квітня. А вже наступної ночі на аеродром Чернігів був перебазований 51-й окремий гвардійський транспортно-бойовий вертолітний полк.
«Вочевидь самі ці перші борти були найбільш забруднені і залишились в зоні відчуження. Але йдеться у першу чергу людей – 14 екіпажів Мі-6 і 12 екіпажів Мі-8», – розповів автор інфографіки Дмитро Авраменко.
Читайте також: «На пам'ять про чоловіка»: дружина ліквідатора аварії на ЧАЕС зі Світязя опублікувала його спогади
Спершу ці гелікоптери зберігали у пункті захоронення радіоактивних відходів і з часом утилізували.
Схема розташування аеродромів і вертолітних майданчиків, які були задіяні під час ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС демонструє масштаби залучення військових.
Окрім стаціонарних летовищ довкола станції були організовані до 20 польових аеродромів і майданчиків, з яких безперебійно злітали вертольоти-ліквідатори.
У більшому розмірі картинку можна завантажити тут , а підтримати проєкт Військова історія України можна на Patreon
Підписуйтеся також на сторінки проєкту у соцмережах Instagram, Twitter та YouTube канал.
Читайте також: Військова історія України на YouTube від луцького дизайнера Дмитра Авраменка
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром