стрічка

Медреформа по-волинськи: все, що треба знати про другу хвилю

07 Лютого 2020, 16:37
Все, що треба знати про другу хвилю медреформи 1549
Все, що треба знати про другу хвилю медреформи

Медичні заклади Волинської області майже готові до другої хвилі медичної реформи та до підписання угод із НСЗУ про оплату медичних послуг для пацієнтів.

Про це йшлося 7 лютого на брифінгу у Волинській ОДА.

Начальник управління охорони здоров'я Волинської ОДА Ігор Ващенюк розповів, що перша хвиля реформи пройшла досить успішно. З 2 квітня цього року розпочнеться друга хвиля щодо спеціалізованих медичних закладів. За словами Ігоря Ващенюка, 2020 рік для медичної сфери буде дуже складним і відповідальним, але перші кроки потрібно зробити.

«Уже старт зроблено, шляху назад немає. Ми або в поїзді, або залишимося на пероні десь позаду», – додав начальник управління.

Ігор Ващенюк
Ігор Ващенюк

Про особливості медреформи розповіли директорка Західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Мар'яна Возниця та директорка Департаменту комунікацій НСЗУ Тетяна Бойко.

Мар'яна Возниця зазначила, що на Волині є 46 спеціалізованих закладів, які у ході реформи мають змінити спосіб роботи. При цьому Волинська область одна з найактивніших у запровадженні цієї реформи. Понад 84% медичних закладів дуже швидко переформатувалися у комунальні некомерційні підприємства, що було однією з умов контрактування.

Також за словами директорки Західного департаменту, у межах першого етапу реформи майже 80% населення України підписало декларації з сімейним лікарем.

«Саме наявність декларації дає можливість пацієнтам користуватися у повному обсязі програмою медичної гарантії», – зазначила Мар'яна Возниця.

Пацієнт, який підписав декларацію із сімейним лікарем, уже з 2 квітня зможе отримати спеціалізовану безоплатну медичну допомогу за електронним скеруванням лікаря. Тому НСЗУ наполегливо радить підписати декларацію усім, хто ще цього не зробив.

Наразі відбувається реформа саме системи фінансування медичних послуг.

«У центрі реформи зараз знаходиться не ліжко, не коридор, а саме пацієнт. Куди пацієнт піде, до якого закладу та лікаря, і отримає там медичну послугу, то відповідно за цю послугу ми й заплатимо», – додала Мар'яна Возниця.

Тетяна Бойко розповіла, що раніше у центрі системи було ліжкомісце і залежно від кількості зайнятих ліжкомісць здійснювалося фінансування. Зараз у центрі системи пацієнт і фінансують саме медичні послуги для нього. Уже діють певні правила, за якими пацієнт може отримати безоплатну медичну допомогу у рамках програми медичної гарантії. 

Фахівчиня з комунікацій також наголосила на необхідності підписати декларацію з сімейним лікарем.

«Дуже важливо укласти декларацію із сімейним лікарем, терапевтом чи педіатром. Коли ви укладаєте декларацію, ви з'являєтеся у нашій системі. Ми знаємо потім, якому лікарю, у яку лікарню за вас перерахувати кошти. Ваш сімейний лікар буде також надавати електронне направлення з відповідними формулюваннями, який фахівець та яке оперативне втручання вам потрібне», – зазначила Тетяна Бойко.

Тобто, пацієнт не прив'язаний до місця проживання, а може сам обирати до кого звернутися, керуючись рекомендаціями сімейного лікаря. Якщо людина не підписала декларації, то лікарня офіційно може брати з такого пацієнта плату за медпослуги.

У програму медичних гарантій входить 27 пакетів послуг. Серед них є кілька пріоритетних, які НСЗУ оплатить за підвищеним тарифом. Сюди входять: лікування інсульту та інфаркту, допомога при пологах, складна неонатальна допомога та ендоскопічні дослідження для раннього виявлення онкологічних захворювань. 

Кошти на ці пакети послуг виділятимуть так, щоб оплатити і випадки з ускладненнями. За словами Тетяни Бойко, фінансування продумали так, що держава зможе забезпечити і звичайні фізіологічні пологи, і пологи з ускладненнями та додатковими препаратами.

Представники НСЗУ додали, що це дуже складна реформа і вона не вирішить відразу всіх проблем. Зокрема, найгостріше стоїть питання корупції серед лікарів. Цю проблему, за словами служби здоров'я, можна вирішити лише тоді, коли пацієнти будуть відповідно реагувати на вимагання хабарів.

«Дива не відбудеться 2 квітня, і за два місяці не відбудеться. Але ми даємо чіткі правила як має працювати лікарня та лікарі. У кожному медзакладі будуть інформаційні матеріали, з яких пацієнт може дізнатися на що він має право», – зазначила Тетяна Бойко.

Комунікаторка НСЗУ закликала також телефонувати до контакт-центру НСЗУ за безкоштовним номером 1677 та повідомляти про порушення прав пацієнтів. 

Текст і фото Оксани КАШТАЛЯН 
 

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024