На чому заробляє типовий сайт та що вбиває медіа-експертів: цікаве з четвертого West Media Forum
Якими повинні бути медіа, аби викликати довіру читачів та заробляти, говорили на третій панельній дискусії «Як рекламуватися і рекламувати, щоб не втратити репутацію» четвертого West Media Forum.
Захід, який нещодавно відбувся у Луцьку і зібрав власників бізнесу, піарників та журналістів, організувало захід ділове видання Бізнес.Район.
У дискусії взяли участь: виконавча директорка ГО «Інститут масової інформації» Оксана Романюк, яка розповіла про перспективу «Білих списів» в Україні як відповідь на економічні та дезінформаційні виклики, та експерт Ігор Ващенко, який поділився з гостями форуму корисними лайфхаками з монетизації медіа.
Оксана Романюк розповіла, що зараз понад 80% інтернет-реклами проходить через Google і Facebook. Тож експертка дала кілька порад, як медіа вижити в цьому, адже настала економічна криза, а також розповіла, кому довіряють українці.
«Найбільше довіряють телеканалам – 49 %. Найменше – пресі. Преса, на жаль, зараз тонучий корабель. Ми бачимо, як закриваються великі і дуже успішні газети. 68% громадян черпають новини з соцмереж і довіряють цим новинам. І це мене як медіаекспертку вбиває. Тому що зрозуміло, що через соцмережі можна дуже легко маніпулювати людьми. У ЗМІ наступає економічна криза», – зазначила Оксана Романюк.
Експертка розповіла гостям форуму про The Trust Project («Довіра»), який об’єднав світові медіа навколо 62-х жорстких цифрових критеріїв прозорості, фактчекінгу, відповідальності. Бренди у свою чергу взялися підтримувати медіа, які оголосили, що відповідають цим критеріям.
Оксана Романюк показала присутнім три базові компоненти, які допоможуть викликати довіру читача:
- Хто написав новину? Деякі видання дають не тільки ім’я журналіста і редактора, а й невелике досьє на того, хто написав новину.
- Це факт чи оцінка? Громадяни не розрізняють оцінку і факт. Саме тому працює дезінформація. Тому що в переважній більшості народ ведеться на емоції. Але в новинах емоцій не має бути.
- Хто власник? Загалом в Україні, якщо говорити про онлайн медіа, тільки 28% медіа «світять» власників. Це теж питання довіри – чи можна довіряти цьому медіа, якщо воно показує лише свій е-мейл і номер піар-відділу?
Експертка зазначила, що якщо медіа відповідає цим критеріям, то відбувається приріст аудиторії. Це у свою чергу привертає увагу рекламодавців. До медіа, які об’єднались у The Trust Project, пішли соціально відповідальні великі бренди, які зацікавлені в тому, аби розмістити рекламу в прозорому виданні.
Оксана Романюк додала, що брендам важлива аудиторія. Вони не хочуть рекламуватися у «таблоїдах». А перспективи розвитку є у якісних медіа, нішевих медіа і у специфічних локальних медіа.
Ігор Ващенко доповнив колег і зазначив, що проблеми медіа-ринку в Україні нічим не відрізняються від світових. Facebook і Google дійсно розподіляють практично увесь медіа-бюджет і контролюють кожного великого рекламодавця.
Експерт розповів, з чого заробляє типовий веб-сайт в Україні. 30% – це прямі продажі, 40-45% –програматік-реклама (автоматизований продаж реклами за допомогою сервісів контекстної реклами від Google, наприклад, Google AdSense).
«Як монетизувати себе і збільшити профіт від свого трафіку? Один з таких каналів, який можна монетизувати – це Рush notifications. На ринку зараз це дуже популярно. Можна звернутися до компаній, які цим займаються і зможуть допомогти все налаштувати. У вас з’явиться база людей, яку ви згодом зможете продати», – розповів Ігор Ващенко.
Наступний варіант монетизації, яким поділився експерт – Іnstant articles у Facebook. «Але тут треба вибирати, чи ви хочете більше заробляти, чи хочете мати трафік на сайт», – зауважив Ігор Ващенко.
Ще один з цікавих варіантів – AMP (підсилення, – ред.) від Google. Він підвищує видимість сайтів і пропонує варіант монетизації через AMP-story.
«Сторіс – це взагалі цікаве нововведення від гугла, яке, кажуть, дає дуже високі результати. Це цікава модель, яка чудово працює як з програматік-рекламою, так і з прямими рекламодавцями. Не всі з цих варіантів легко зробити самотужки. Деякі потребуватимуть залучення розробників», – попередив спікер.
Також хороший варіант монетизації – підключення партнерських програм. Існує багато партнерських нетворків компаній, які готові надати лінки з гарними умовами. З вашого боку треба лише продумати, як це подати своїй аудиторії. Також добре працюють промокоди.
Ще два способи – запуск інтернет-магазину на власному трафіку та платна підписка на медіа. Ігор Ващенко закликав присутніх тестувати засоби монетизації, про які він розповів, і дивитися, чи готова до них аудиторія.
Читайте також: Як у Луцьку відбувався WEST MEDIA FORUM 2019: брендам потрібні медіа