стрічка

Мажоритарники 20 виборчого округу найбільше на Волині порушували порядок розміщення агітації

21 Липня 2019, 11:34
1735

Протягом передвиборної кампанії з дострокових виборів народних депутатів на Волині сім політсил вели активну агітаційну кампанію, ще шість – проявляли себе лише у деяких формах агітації.

Водночас активність кандидатів-мажоритарників сильно різнилася залежно від округів. Найпоширенішими порушеннями у регіоні було поширення агітматеріалів без вихідних даних та порушення правил благоустрою – загалом правоохоронці склали 23 протоколи. Про це йшлося 19 липня під час пресконференції «Підсумки передвиборної кампанії на Волині: результати спостереження ОПОРИ та реагування поліції на порушення».

Координатора Громадянської мережі ОПОРА на Волині Катерина Шарпата нагадала, що на Волині загалом реєстрували 46 кандидатів у п’яти одномандатних виборчих округах. Проте у виборчому окрузі № 21 двоє кандидатів відмовились від участі у виборах і ЦВК прийняла рішення про скасування їх реєстрації.

«Далеко не усі кандидати і партії проявляли хоча б одну форму активності у передвиборний період. Найбільша активність була зафіксована з боку політичних партій «Слуга народу», «Голос», «Європейська Солідарність», «Українська стратегія Гройсмана», ВО «Свобода», Радикальна партія Олега Ляшка, ВО «Батьківщина» та «Громадянська позиція». Меншою мірою помітною була активність з боку «Об’єднання «Самопоміч», партії «Сила і честь», «Опозиційний блок», «Опозиційна платформа – За життя», «Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі», – повідомила Катерина Шарпата.

За її словами, переважно політичні партії використовували у своїй передвиборній кампанії зовнішню та медійну рекламу, публічні заходи (у тому числі концерти), вуличну агітацію, поширювали друковану агітаційну продукцію, а кандидати від партій переважно проводили особисті зустрічі з виборцями. Одна політична сила, а саме «Слуга народу», використовувала рекламу на транспорті. Окрім того, 10 політсил рекламувалися через білборди та сітілайти.

Медійну рекламу, зокрема, публікації в онлайн-ЗМІ та друкованих виданнях, в невеликих масштабах використовували політичні партії «Європейська Солідарність», «Українська Стратегія Гройсмана», «Слуга народу», Радикальна партій Олега Ляшка, ВО «Свобода» та ВО «Батьківщина». Телевізійна реклама на місцевих телеканалах стосувалася переважно політичних партій «Слуга народу», «Голос», «Європейська Солідарність», «Українська стратегія Гройсмана», Радикальна партія Олега Ляшка, «Сила і честь».

Встановлення наметів та поширення через них друкованої агітаційної продукції використовували «Європейська Солідарність», «Українська стратегія Гройсмана», ВО «Свобода», Радикальна партія Олега Ляшка, ВО «Батьківщина», «Громадянська позиція», «Національний корпус», «Об’єднання «Самопоміч».

«Щодо кандидатів-мажоритарників, то у всіх округах загальна інтенсивність передвиборної кампанії була різною. Якщо у виборчому окрузі № 20 вісім з дев’яти зареєстрованих кандидатів проявляли хоча б одну форму активності, то у виборчих округах № 19 та № 23 повноцінну кампанію вели лише 2-3 кандидати», – відзначила координаторка ОПОРИ на Волині.

Протягом передвиборної гонки на Волині були поширення друкованої агітаційна продукції  без вихідних даних та розміщення її у заборонених законом чи невстановлених для цього місцях.

Стосовно мажоритарників, то порушення порядку розміщення друкованих агітаційних матеріалів фіксували переважно з боку кандидатів в ОВО № 20 – з боку Івана Мирки («Європейська Солідарність»), Андрія Козюри (ВО «Батьківщина»), Вячеслава Рубльова («Слуга народу»), Вадима Ваврищука (самовисування), Віталія Пудліка (самовисування).

Також  в ОВО № 20 трапилося кілька випадків розміщення друкованих агітаційним матеріалів в приміщеннях чи на будівлях ДВК, міських, селищних рад і районних адміністрацій, на автовокзалі. Спостерігачі виявили один випадок агітації з боку голови ДВК на користь партії ВО «Батьківщина».

Коментар