стрічка

 «Недоречна тема твору» – шацькі школярі поділилися враженнями від написання пробного ЗНО

24 Березня 2019, 16:44
5403 Джерело: фото ілюстративне

Уже 12-й рік, як в Україні введено таку форму складання іспитів, як ЗНО. Значна частина випускників навчальних закладів зрозуміла, що це єдиний шанс вступити по-чесному. Є абітурієнти, які водночас стають студентами двох-трьох вишів відразу. Звичайно, вибирають той, який до вподоби.

Цьогоріч в Україні складає пробне ЗНО 191 314 осіб, з них випускників 2019-го – 165 тисяч. Реєстрація тривала з 8 по 31 січня. Кожен, хто хотів, мав доволі часу на оформлення документів. Плата становила 138 гривень за один предмет, – пише газета «Новий погляд+».

Одинадцятикласники шкіл Шацького і Любомльського районів розповіли, чому вирішили пройти пробне тестування, і поділилися враженнями від іспиту. 

Вікторія МОНІЧ, учениця ОЗ НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» смт Шацьк:

«Після пробного іспиту з української мови і літератури склалося досить неоднозначне враження про цей важливий екзамен. Найбільше суперечностей викликали деякі завдання. Наприклад, темою письмової роботи було: «Чи здатне спілкування он-лайн замінити людині справжні, «живі» взаємини?» На перший погляд, просто, але наповнення власного висловлювання вимагає наведення хоча б двох прикладів з художньої літератури чи інших видів мистецтва, історичних фактів або випадків із життя. На мою думку, тема недоречна, тому що подати переконливий приклад з літератури майже неможливо. Ми не вивчаємо твори, де б велися дискусії щодо Інтернету, соціальних мереж або комп’ютера зокрема. Неприємне враження залишила робота з текстом, адже попередні роки він був лише один. Цьогоріч на пробному ЗНО їх було два».

Владислав САКОВЕЦЬ, учень ОЗ НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» смт Шацьк:

«Я майже з усіма завданнями справився. Найважче було під час написання твору, де потрібно було навести приклад з літератури про спілкування в інтернеті. Оскільки ми не вивчаємо новітньої літератури, герої творів якої можуть спілкуватися он-лайн, то це було зробити складно. В одному з тестових завдань я не прочитав до кінця всіх відповідей і вирішив, що правильний – перший варіант. З’ясувалося, що відповідь не така. Працювати ще є над чим, аби не повторити зроблених помилок і успішно скласти іспит».

Ігор БУКАТЕВИЧ, учень Любомльського ЗЗСО №3:

«Я хотів перевірити якість своєї підготовки, випробувати, чи посильні завдання, на що звернути увагу в останні два місяці перед реальним ЗНО».

Марія ПИЛИПЧУК, учениця Любомльського ЗЗСО №2:

«Мету поставила аналогічну. Окрім цього, вирішила перевірити себе на дотримання спокою, вміння долати хвилювання. І тут переживання дали наслідки: два рази не помітила слово «окрім». Хочу висловити свою думку щодо завдань. Поділяю судження упорядників, що спосіб їх виконання близький до реального тесту, але надто ускладнені речення запозиченими словами, громіздкі».

Тетяна БУЛАВЧУК, учениця Штунської ЗОШ І-ІІІ ступенів:

«Головна мета тесту – випробувати себе, адже, пишучи відповідь, не завжди переконана, що все правильно. Тепер знаю, на що звернути увагу. Щодо складності завдань, то доцільно зазначити, що тести нелегкі, але якщо займатися посилено з мови, а з літератури прочитати всі твори та підручник, то, вважаю, справишся».

Юрій ЛЯШУК, учень Штунської ЗОШ І-ІІІ ступенів:

«Окремі завдання важкі, але невідомих немає. Для вступу в технікум чи коледж можна набрати відповідну кількість балів».

Аліна ДОМУСЬ, учениця Хворостівського НВК:

«Об’єктивно оцінено рівень знань. Ще окремі недоопрацьовані теми можна підчитати. А в цілому, із завданнями можна справитися. Радила б скоротити час відпочинку у вихідні».

Богдан СКЛЯНЧУК, учень Любомльського ЗЗСО №3:

«Слід надіятися на свої сили, бо ніхто не підкаже і не підглянеш. Необхідно просто добре вчити правила та вдумливо читати тексти. Звичайно, література посильна, але матеріалів з «Хрестоматії» замало, ліпше-таки читати повні тексти».

Вікторія КОВАЛЬ,  учениця Забузької ЗОШ І-ІІІ ступенів:

«Нелегко, але з мови можна набрати 12 балів. Пробне тестування відразу висвітлило недоопрацьовані теми. Це добре, що воно є. У нас двадцять один учень у класі, хоч медалістів немає, але бали високого рівня є. Пробне ЗНО покаже дійсний рівень знань».

Галина ВАЩУК, Мирослава ЦЮП’ЯХ

Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024