У Поромівській громаді на Волині втілили пілотний проект з розвитку освіти
Оптимізація шкіл в територіальних громадах не завжди означає їх закриття, а передусім відповідність критеріям і пріоритетам нової української школи.
Про це представники ОТГ, освітяни та експерти говорили 15 лютого в Луцьку.
У проекті «Децентралізація: реформування освіти на місцевому рівні» взяли участь п’ять різних громад з усієї України. Голова Волинського ресурсного центру розвитку місцевої демократії Ірина Гайдучик розповіла, що пропозицію взяти участь у проекті надіслали на електронку кожної громади.
«Поромівська громада була тією громадою, яка зголосилася і сказала: «Ми хочемо все і навіть більше». Згідно з нашою співпрацею «все і навіть більше» вийшло. Достатньо багато реалізовували як публічних заходів, так і аналітичних», – зазначила Ірина Гайдучик.
Експерти поетапно зібрали і проаналізували всю інформацію про шкільну мережу громади. В кінці року до Поромівської громади доєднались дві сільські ради. Аналітичну діяльність, яку робили до доєднання, повністю переробили. Також експерти провели анкетування батьків, учнів і вчителів, зробили стратегічні зустрічі.
«Має рости якість. Не тільки матеріальний стан, з чим громади успішно справляються. Використали освітню субвенцію, мають кращі будівлі, кращі дахи, краще обладнання. Важливо, щоби за фасадом було підвищення якості. Нові парти не гарантують, що в першому класі НУШ запрацює, так як ідея запланована. Бо якщо купили нові парти і не користуються цим матеріалом, то це не нова українська школа. Це просто нові меблі в старому класі з старим педагогом, який працює по-старому», – поділився думкою радник з муніципальних послуг центру розвитку місцевого самоврядування на Волині Петро Лавринюк.
З Поромівською громадою працював і експерт секторальної освітньої реформи Асоціації ОТГ Сергій Пазюк. Він розповів про карту результатів ЗНО, калькулятор педагогічних ставок та спільний досвід роботи з викладачами Канади.
«Формула «немає дітей – немає школи – немає села» – неправильна. «Немає дітей – немає школи» – це правда, яку ми всі готові почути. Будь-який населений пункт, в якому є діти, має право на початкову школу. В кожного є вибір і цей вибір має бути на стороні якості», – підсумувала заступниця начальника обласного управління освіти Тетяна Соломіна.
Читайте також: Нова «стара» школа: як у Маневичах сталося фінське диво